Finnboat

Hyvät jäsenet,

Edellisen kerran meillä oli oma TV-ohjelma vuonna 2001, jolloin ”Vanavedessä”-ohjelman 10 jaksoa näki TV2:lla kaikkiaan 3,3 miljoonaa katsojaa. Ohjelma perustui siinä esiintyneiden veneilevien julkkisten vetovoimaan ja sitä kautta saimme veneilylle paljon uusia ystäviä.

Ajat ovat siitä muuttuneet ja kanavat eivät enää juurikaan maksa kotimaisista reality-ohjelmista.

Olemme käyneet pitkin viime syksyä ja tätä kevättä keskusteluja Crea Videon tuottajan Jive Väänäsen kanssa tämän aiheen ympärillä. Jive tuotti myös edellisen ohjelmamme.

Näyttäisi siltä, että meillä on hyvä mahdollisuus saada uusi, 10 ohjelman sarja nykyään hyvin suositulle JIM-kanavalle.

Sisältö ja perusidea

Perusajatus olisi sama eli veneilevät julkkikset. Valmistajilla/maahantuojilla yksin tai yhdessä jonkun yhteistyökumppaninen kanssa on mahdollisuus ottaa koko ohjelman nettoaika (23 min) käyttöönsä (brutto 30 min sisältäen 2 mainoskatkoa).

Koska kyseessä on mainosrahoitteinen kanava ja pelisäännöt ovat muuttuneet, voidaan ohjelman painotus tehdä siten, että kyse on pitkälti juuri kulloisenkin tuotteen (ja sen varusteiden/moottorin esittelystä.) Eli kyse on 23 minuutin mainoksesta TV:ssä.

Kukin mukana olija tuo veneen (ja varusteen jne) sekä hoitaa siihen sopivan julkkiksen. Ajatus on siis että ajettaisiin em. henkilön veneellä mutta asia voidaan toki kääntää myös niin, että yritys hoitaa veneen ja hommaa siihen em. henkilön.

Lähetysajat ja katsojat

JIM-kanava on kiinnostunut otsikkoaiheesta ja on valmis antamaan sille hyvät lähetysajat. Kaikki kuvaukset tulee tehdä kesän 2011 aikana. Jaksot alkaisivat JIM- kanavalla heti Vene 2012 Båt -messujen jälkeen.

Ohjelmaa ajettaisiin ensiesitysviikolla 2-3 kertaa eri kelloaikoina, tavoitteena 200.000 katsojaa. Ensiesityksen jälkeen ohjelmajakso on heti nähtävissä myös jimtv.fi -nettisivuilla. Nettisivujen etusivulla kaikkien mukana olijoiden logot aktiivisina linkkeinä. Nettisivuilla myös jokaisesta ohjelmajaksosta 2-3 kiinnostavaa lyhytvideota ohjelmajaksosta. Ohjelma sijoittuu 30 minuutin ohjelmapaikkaan ja on nettokestoltaan n. 23 minuuttia. Ohjelmassa nykyisen kaavan mukaan kaksi mainoskatkoa.

Ohjelmassa alku- ja lopputunnus (5 sek) sekä 4 katkotunnistetta (3 sek).
Nämä tunnisteet olisivat Finnboat -tunnisteita.

Kustannukset

Ohjelmajakson hinta olisi suuruusluokkaa € 20.000,- +alv per jakso. Kustannuksia voitte miettiä jaettavan venevalmistajan, moottorimaahantuojan ja vaikkapa sopivan varustevalmistajan välillä. Tärkeintä koko ajatuksessa on riittävän laadukkaan ohjelman tuottaminen. Halvemmallakin saa tehtyä mutta sellainen kääntyy helposti negatiiviseksi julkisuudeksi.

Päätökset

Jotta saamme jonkinlaisen idean siitä jatketaanko tätä keskustelua niin pyydän kiinnostuneita yrityksiä ottamaan yhteyttä allekirjoittaneeseen (jouko@finnboat.fi tai 040 5509310) viimeistään perjantaina 6.5.2011.

Kiitos ja parhain terveisin

Jouko Huju

Suomi