Finnboat

Hyvät jäsenet,

Ensinnäkin toivotamme kaikille hyvää alkanutta vuotta.

Aina silloin tällöin suosittelemme jäsenkunnalle alan toimintaa sivuavaa lukemista. Aika harvoin tulee vastaan myyntipsykologiaan liityvää kirjallisuutta. Nyt sellainen, vieläpä poikkeuksellisen hyvä, on ilmestynyt. Tämä kirja on mielestäni tarpeellista luettavaa kaikille myyntityössä mukana oleville.

Kirjoittaja Petri Parvinen on Suomen ensimmäinen ja ainoa myynnin johtamisen professori Aalto-yliopistossa. Hän on toiminut aktiivisesti yrittäjänä, toimitusjohtajana, riskisijoittajana ja myyjänä.

Suomen talouden nousun kannalta mikään ei ole ajankohtaisempaa ja ratkaisevampaa kuin myynnin ja viennin kehittyminen. Suomen kilpailukyky nojaa tulevaisuudessa asioihin, jotka ovat aineettomia eivätkä myy itse itseään. Meistä tulee ammattimaiseen myyntityöhön nojaava kansakunta.

Toisaalta jokainen meistä on joutunut suojautumaan tyrkyttävältä puhelinmyyjältä, samaa ärsyttävää kaavaa toistavalta tarjoilijalta ja lepertelevältä vaatemyyjältä. Myyjille opetetaan myös vaarallisia manipulointikeinoja, joita harva kehtaisi käyttää parisuhteissa, lastenkasvatuksessa tai esimies-alaissuhteissa. Me suomalaiset olemme kansanperimältämme aika erikoista metsäläiskansaa. Suomalainen lapsi leikkii poikkeuksellisen mielellään yksin. Miten meistä tulisi hyviä myyjiä? Myyjän syvintä ammattitaitoa on vuorovaikutuksen psykologia. Mitä enemmän myyntipsykologiasta ja sen tutkimuksesta ymmärtää, sitä kiehtovampana ihmisten käyttäytyminen arjessa näyttäytyy.

Myyntipsykologia on nimeään suurempi kirja: se osoittaa miten tärkeää on ymmärtää ihmistä, hänen mielensä liikkeitä ja hänen kohtaamistaan, jos haluaa aidon kuvan siitä, miten nykytalous toimii. Kirja on erinomaisen tärkeä ei vain myynnin ammattilaisille vaan kaikille, jotka toimivat nykytaloudessa ja haluavat menestyä siinä. Kuten kirja osoittaa, taloutta ei luoda seminaareissa ja johtoryhmien protokollissa, vaan ihmisten kohtaamisissa – vääristymineen kaikkineen.Petri Parvisen Myyntipsykologia ei ole kirja pelkästään myynnistä eikä sem psykologiasta. Se on vahva kannanotto taloudelliseen kanssakäymiseen nyt ja tulevaisuudessa, ja se osoittaa ihailtavalla tavalla miten tärkeää on ymmärtää ihmisten ajattelua ja sen rajallisuutta ajassa, jossa maailma muuttuu ja yhä useampi toiminto verkottuu ja verkostoituu. Toivoa saattaa, että tämä kirja saa laajan lukijakunnan ja että me tämän kautta saisimme sekä parempia myyjiä että parempia ostajia ja myös parempia kohtaamisia taloudessa yleensä. ” Alf Rehn

”Parvisen kirja ei ole perinteinen ”näin myyt enemmän”-vinkkikokoelma, vaan monipuolinen katsaus niihin inhimillisiin rakennelmiin, jotka vaikuttavat onnistuneen myyntityön, ja usein koko liiketoiminnan, taustalla. Konkreettisten esimerkkien kautta Parvinen näyttää, miten myyntipsykologian syvällinen ymmärtäminen ja henkilökunnan kiihdyttäminen suoranaiseen myyntihurmokseen näkyy suoraan viivan alla. Kirjan punaisena lankana kulkee myynnin arvostuksen nostaminen sille kuuluvalle tasolle ja sen kehittäminen ratkaisuksi talouskriisiin. Kirja antaa konkreettisia toimenpidesuosituksia siitä, miten myyntipsykologiaa voi hyödyntää kaikessa liiketoiminnan kehittämisessä. ” Miia Savaspuro, Kauppalehti

Kirjaa voi tilata liiton toimistosta (katja (@) finnboat.fi) hintaan 29,00 € + alv. Teemme kustantajalle yhteistilauksen kun määrä on selvillä.

Laittakaa tilaukset mielellään 15.1. mennessä.

Parhain terveisin

Jouko Huju

Suomi