Finnboat

Hyvät jäsenet,

Alla hieman tilasto yms. – tietoa sosiaalisen mediamme tehokkuudesta. Jokaisen jäsenen kannattaa hyödyntää tämä ilmainen mahdollisuus näkyä tuhansille veneilijöille. Saamme parhaimmille postauksille jo yli 10000 katsojaa.

Suomiveneilee.fi-verkkosivu

• Ajankohtaista-artikkelit: Artikkeleita julkaistiin huhtikuussa 6, toukokuussa 7, kesäkuussa 8 eli yhteensä 21

• Blogeja julkaistu 1 krt/kk, kirjoittaja Pasi Nuutinen

Suomiveneilee.fi Facebookissa

• Postauksia tehty huhtikuussa 57, toukokuussa 57 ja kesäkuussa (23.6. mennessä) 37.

• Tykkääjämäärä 3771 (22.6.) vrs. 2773 (1.4.). Tykkääjämäärän kehitys 70+/vko (riippuu sisältöjen kiinnostavuuden lisäksi mainostuksesta)

• Kattavuus: tavoite 15000 hlöä/vko aktiivisen kauden aikana. Tällä viikolla kattavuus 35784 hlöä (kasvua 420%), huhtikuun 1. vkolla 10720, toukokuun 1. vkolla 8642, kesäkuun 1. vkolla 18432, josta 7760 mainostettuna.

• Suosituimpia (nähdyimpiä) postauksia yleisesti videot sekä suomiveneilee.fi-sivulta jaetut ajankohtaista-jutut ja blogit. Näitä näytetty yleisesti 3000-7000 henkilölle ja saaneet klikkejä 200-500. Koko kevään suosituin postaus oli viime viikon Floating Show -video, joka on näytetty 22600 henkilölle, videota on katsottu yli 9000 kertaa (yksittäisiä katsojia 7900)

• Sivulla järjestettiin touko-kesäkuussa 4 arvontaa viikon välein. Arvontapostaukset keräsivät näyttöjä 3200-9300, tykkäyksiä 75-209 ja kommentteja 57-164 (mainostuksesta riippuen). Postauskommenteista saadaan materiaalia myös ajankohtaista-artikkeleihin verkkosivulle.

Suomiveneilee.fi (@FinnboatFi) Twitterissä

• Seuraajatavoite vuoden lopussa on 1000. Seuraajia on tällä hetkellä 483, seuraajamäärän kasvu noin 30/kk.

• Twitterissä tärkeää käyttää hashtageja ja saada seuraajat jakamaan viestejä, jotta tietoisuus suomiveneilee.fi-tilistä kasvaa.

Suomiveneilee.fi Instagramissa

• Messujen jälkeen tili ollut materiaalin puutteesta johtuen hiljainen, mutta Floating Shown jälkeen vilkastunut. Kesäkuussa tilille on päivitetty kuvia Floatingista ja mukaan on saatu uusia päivittäjiä (Iiro Kinnanen ja Jan Kansanaho).

• Seuraajamäärä on tällä hetkellä 274, kasvaa noin 10-20 seuraajalla/vko edellyttäen, että tehdään hyvää sisältöä, muistetaan hashtagit ja käydään tykkäämässä muiden kuvista.

Finnboat ry LinkedInissä

• Finnboatin LinkedIn-tili aktivoitiin kesäkuussa 2016. Tilillä julkaistaan Finnboatin ja jäsenistön uutisia. Seuraajia vielä vähän. Määrän kasvattaminen edellyttää hyvää sisältöä ja sitä, että seuraajat jakavat uutisia, jolloin tietoisuus kasvaa.

Suomiveneilee.fi Youtubessa

• Suomiveneilee.fi-Youtube-kanava on otettu käyttöön 21.6. tukemaan videoiden jakoa eri kanavissa. Kanavalle on ladattu tällä hetkellä kolme Floating Showssa kuvattua videota ja sinne voidaan koota kaikki Finnboatin videomateriaali.

Olemme siis saaneet todella paljon uusia ystäviä. Jotta tahti edelleen paranisi on tärkeää, että koko jäsenkunta tuo uusia viestejä tähän mediaan. Ohjeet löytyvät aikaisemmista jäsenviesteistä.

Kiitos ja terveisin

Jouko

Suomi