Finnboat

Uusi veneilykausi on alkamassa ja viimeistään Helsingin Vene 20 Båt -näyttely herättelee myös kuluttajat veneiden ja varusteiden hankintaan sekä päivittämiseen.
Lisäämällä sisältöä toimialan yhteisiin Suomiveneilee-sivulle ja some-kanaviin parannamme yhdessä koko toimialan näkyvyyttä ja linkittämällä yritysten omille verkkosivuille pystytään pitkäjänteisesti parantamaan myös kunkin omaa näkyvyyttä ja löydettävyyttä.

Suomiveneilee.fi-verkkosivulla vieraili vuoden 2019 aikana yli 82 000 yksittäistä kävijää, mikä on 15 % enemmän kuin edellisenä vuotena. Sivustolla on kuluttajille erinomainen venehaku, jossa he voivat hakea tietyn kokoluokan ja hintaluokan veneitä vertailuun. Pitämällä sivuston tiedot ajan tasalla ja lisäämällä sivulle säännöllisesti uutisia ja blogeja varmistamme sen, että sivukävijät käyvät sivulla jatkossaki, suosittelevat sivua kavereilleenkin ja löytävät alan tuotteet ja palveluntarjoajat.

Kirjoittaisitko blogin? Tai tekisitkö vinkkivideon?

Sivuston suosituimpia juttuja ovat olleet tavallisen veneilijän tiedontarpeeseen vastaavat sisällöt, kuten ohjeet ja vinkit pakkasnesteiden valinnasta sinkkien tarkistukseen. Tämän tyyppisiä kirjoituksia toivoisimme saavamme sivulle lisääkin. Te olette parhaita asiantuntijoita kertomaan, mitä asioita on huomioitava tuotteita hankittaessa. Kirjoituksiin voitte hyvin laittaa linkin omille sivuillenne, jolloin saadaan ohjattua asiakkaat myös hankintojen pariin.
Avustamme Meditassa mielellämme kirjoituksen tai videon teossa, eli jos haluat olla asiantuntijana tekstissä tai videolla (helmikuussa on hyvä tilaisuus kuvata venemessuilla), ota yhteyttä!

Tuotetietojen päivitys ja uutiset suomiveneilee.fi-verkkosivulle

Jotta kävijöiden mielenkiinto Suomiveneilee-verkkosivulla käymiseen säilyisi ja kasvaisi, tulee jokaisen omalta osaltaan varmistaa, että tuotteiden ja yrityksen tiedot ovat sivuilla oikein. Etenkin nyt venemessujen lähestyessä moni messukävijä käy sivullamme uutisoinnin tuomana ja tutustuu varmasti myös tarjolla oleviin tuotteisiin – kunhan tieto niistä on hyvin saatavilla. Varmistathan siis, että mm. hintatiedot on päivitetty ja uutuusmallit on lisätty mukaan.

Uutiset sivulle ja someen

Julkaisemme mielellämme sivuilla jäsenistön uutisia mm. uutuustuotteista ajankohtaista-osastolla, eli muistathan lähettää ainakin lehdistötiedotteesi myös osoitteella tuija@medita.fi.
Kun lähetät tiedotteet meille suoraan, varmistat myös somenäkyvyyden: jaamme uutistiedot aina automaattisesti Suomiveneilee.fi-Facebookiin sekä Twitteriin ja valikoidusti myös Finnboatin LinkedIn-tilille.
Suomiveneilee.fi-uutisten ei aina tarvitse olla suuria uutisia: myös esim. valikoiman uudet tarvikkeet ja varusteet, uuden myymälän avajaiset tai vaikkapa keväinen viikonloppunäyttely uutisoidaan mielellään ajankohtaista-palstalla. Muista aina liittää kuva uutiseen mukaan!
Myös blogikirjoitukset ovat tervetulleita verkkosivulle.

SOSIAALISEN MEDIAN KANAVAT

Suomiveneilee.fi Facebookissa

Suomiveneilee.fi Facebook-sivustolla on yli 8100 tykkääjää ja määrä kasvaa koko ajan. Myös sisällöntuottajia on saatu lisää, mutta aktiivisuutta kaivataan. Tässä vinkit:
-Käy tykkäämässä sivusta ja kutsu myös kaverisi tykkäämään. Käytä Facebook-sivulta löytyvää ”Kutsu”-painiketta, jolloin kaverisi saavat ilmoituksen kutsustasi.
-Näy sivulla. Jaa uutisiasi ja päivityksiäsi suomiveneilee-sivulla. Sivulla saat mainostaa tuotteitasi ja palveluitasi avoimesti. Me Meditassa huolehdimme siitä, että sivustolla on jäsenten markkinointipostausten lisäksi uutistyyppistä ja informatiivista tietoa. Jos sinulla ei vielä ole editoija-oikeuksia sivulle, pyydä oikeudet spostilla: tuija@medita.fi.
-Varaa hyvä aika omalle julkaisullesi ja vältä ruuhkat: Tarkista ennen päivityksen tekoa, ettei sivulle ole juuri päivitetty tai samaan aikaan ajastettu muita päivityksiä. Samana päivänä voi hyvin olla useampiakin päivityksiä, mutta pyritään siihen, että päivitysten välillä on muutama tunti väliä. Hyödynnä ajastusmahdollisuus Facebook-sisällön hallintaan tarkoitetun Creator Studion kautta.
-Postaa itsesi/oman organisaatiosi nimissä: Tarkista, että päivityksestä näkee, kuka sen on tehnyt, joko niin, että jaat päivityksen omalta sivultasi ja/tai mainitset päivitystekstissä organisaation/brändin. Ylläpitäjät näkevät suoraan, kuka postauksen on tehnyt, mutta sivuvierailija ei tätä tietoa näe.
-Kommentoi omissa/organisaatiosi nimissä: Seuraa postauksiasi ja vastaa mahdollisiin kommentteihin ja lisäkysymyksiin. Varmista myös päivityksiä kommentoidessasi, että kommentoit joko omalta, henkilökohtaiselta, tililtäsi tai jos kommentoit suomiveneilee.fi-tilin nimissä, kerrot kommentissa, kuka olet ja ketä edustat.
-Yksityisviestit Suomiveneilee-sivulla. Mikäli huomaat, että joku kysyy yksityisviestissä juuri sinun tuotteistasi, vastaa ihmeessä. Mikäli kysely on yleisempi, toimintaan tai johonkin tapahtumaan liittyvä, vastaus hoituu meditalaisten ja finnboatilaisten toimesta
-Emme ole nettivene. Älä tee päivityksiä yksittäisten käytettyjen veneiden/tuotteiden myynti-ilmoituksista. Emme halua sivustosta nettivene.comia, vaan sen tarkoitus on tuottaa tietoa ja viihdykettä veneilystä kiinnostuneille henkilöille. Mikäli haluat tuoda esiin esim. käytettyjen veneiden mallistoasi, tee niistä silloin tällöin sivulle esim. kuvakaruselli tai muu päivitys, josta ohjaat käyttäjän lukemaan lisää omalta sivustoltasi.
-Liika on liikaa. Maksimimäärä päivityksissä on 3 postausta / viikko yhdeltä toimijalta (ei peräkkäisiä päiviä)
-Huomioi yleisösi sijainti. Käytä suomiveneilee.fi-päivityksissä tarvittaessa alue- ja kielirajauksia, jotta postauksesi kohdistuvat oikealle yleisölle.

Suomiveneilee.fi Instagramissa ja Twitterissä

Instagram – @suomiveneilee.fi (1700+ seuraajaa): suomiveneilee.fi Instagramissa repostaamme eli jaamme edelleen sekä kuluttajien että jäsenistön ja kumppaniorganisaatioiden kuvia. Jos organisaatiollasi/brändilläsi on Instagram-tili, käytä postauksissa hashtagia #suomiveneilee, jotta löydämme postauksesi jakoja varten. Jos organisaatiollasi/brändilläsi ei vielä ole Instagram-tiliä, sen perustamista kannattaa harkita, sillä Instagram on yksi nopeiten kasvavia sosiaalisen median kanavia tällä hetkellä.
Twitter – @FinnboatFi (1000+ seuraajaa): Kun jaat toimialan / organisaation / brändin uutisia twitterissä, käytä myös silloin hahstageja #suomiveneilee / #veneily / #purjehdus, jotta postaus löytyy hakutoiminnoillamme ja voimme jakaa viestejä suomiveneilee.fi-tilillä eteenpäin. Osallistu myös veneilyaiheiseen keskusteluun!
Seuraa Suomiveneilee.fi-tilejä Instagramissa ja Twitterissä!

Finnboat LinkedInissä

Seuraa LinkedIn-tiliä Finnboat – Finnish Marine Industries Federation / Venealan keskusliitto. Tykkää ja jaa uutisia, niin saamme näkyvyyttä toimialalle myös ”bisnes-somessa”.
Suomiveneilee.fi Youtube
Suomiveneilee.fi Youtube-kanavalle kootaan kaikki Finnboatin videot vene-esittelyistä tapahtumavideoihin. Ota kanava seurantaan ja jaa videoita myös sieltä.
Tiedotejakelu STT:n kautta

Muistathan myös mediajakelutarjouksemme: mediatiedotteen lähetys onnistuu kauttamme STT:n jakelulistalle sekä laajasti (tarvittaessa kansainvälisellekin) venealan medialle.
Tiedotejakelun hinta kauttamme on 350 eur/tiedote (+alv 24 %), joka sisältää valmiin aineiston syöttämisen STT Infon palveluun, jakelulistan suunnittelun ja tiedotteen jakelun kuvan/kuvien kera STT Infon kautta sovittuna ajankohtana. Tarvittaessa avustamme myös tiedotteen laatimisessa. Ota meihin yhteyttä viimeistään 3 arkipäivää ennen haluttua julkaisupäivää, jotta varmistetaan tiedotteen julkaisu juuri haluttuna ajankohtana.

Mikäli näistä jutuista tulee kysyttävää tai teillä on muita viestintätarpeita, ota yhteyttä, niin jutellaan lisää!

Terveisin,
Medita Communication Oy

Tuija Soikkeli, tuija@medita.fi, puh. 050 502 3552
Mika Särkijärvi, mika@medita.fi, puh. 040 830 1822

Suomi